3 efektiva städtips!

Tänkte dela med mig av mina 3 bästa städtips!!
 
1. Jag är en person som använder MYCKET medel speciellt när jag städar badrum och kök. Här hemma går det åt ca en sprayflaska rengöringsmedel i veckan... jag menar bara det blir ca 30-35 kr, så jag bestämde mig för att börja blanda eget.
jag har i: ca 1 tsk yes diskmedel (dähar jag i för att det löser upp fläckar och fett bra), en halv kork ajax citron allrengöring (mest för doftens skull), ungefär en tesked bikarbonat (detta har jag i för att det är liiite liiite blekande och bakteriedödande) och resten vatten. Detta funkar super på i princip alla ytor, jag har tom tagit bort svåra fläckar på vår mörka soffa med den och en vanlig disksvamp.
 
2. För att rengöra spisplattorna och även i ugnen brukar jag använda mig av vanliga sockerbitar. Jag har väldigt lite vatten på ytan jag behöver rengöra sen gnuggar jag bara med en sockerbit tills fläcken är borta slutligen torkar jag av ytan med en lätt fuktad trasa.
 
3. Ni vet såna fläckar som kan bli på porslin utav besticken? Om ni tar lite tandkräm på en tandborste och borstar på fläckarna går det enkelt bort och behöver sen bara diskas precis som vanligt. Vipps så har ni er mugg i nyskick igen!! 
 
Ps. Glöm inte hög dansmusik och dansa er igenom städningen så kommer det gå både snabbt och vara roligare!!
 

Kommentera här: