Denna väääntan!!!

Ååh denna väntan får mig att vilja slita av mig håret! Ännu ingen Marley som velat komma ut, jag blir ju snart galen.. Allt jag kan tänka på är ju förlossningen och mitt liv efteråt. Nu har jag liksom gått 3 dagar över tiden och ännu kan jag hitta några riktiga tecken på att förlossningen är på G förutom massa sammandragningar och förvärkar men jag menar det kan man ju ha i flera veckor innan.
 
Igår var jag och Melody och hälsade på mormor, lillan lekta en massor med sin moster.. Stackarn hon får alltid springa efter Melody som en duracellkanin haha, tror iof hon tycker det är ganska kul ;)
 
Idag har vi haft en hemma dag, Melody med mamma och pappa. God mat, städ och lek har vi hunnit med trots att Melody har kommit in i en sååå trotsig period, får hon inte som hon vill slåss hon, ger en "bitchblicken", slänger sig bakåt eller bara skriker. Fast jag tror att det största problemet egentligen inte ligger hos henne utan faktiskt hos oss föräldrar, kan erkänna att många gånger så skrattar vi åt hennes beteenden för att hon är så jäkla söt, jag menar hur gör alla andra föräldrar för att uppfostra sina barn, hon är hu för söt för att skälla på? (och det tycker ju alla om sina barn, så hur gör man för att inte gå på "ja men hon är ju så söt?)
 
Till något helt annat.. När jag var gravid med Melody gick jag allt som allt upp 20,5 kg från 56-->76,5 (mycket var ju dock vätska pga havandeskapdförgiftningeb jag fick) och innan jag blev gravid med Marley hann jag gå ner till 64 och i fredags när jag var på MVC vägde jag 77,8, jag har alltså gått upp 13,8 kg än sålänge.. Trots att jag då gick upp mycket mer kännerbjag mig såå mycket tyngre och klumpigare denna gången. Mitt mål är att gå ner allt tom 1 juni, har insett nu att det förmodligen kommer bli väldigt svårt att nå det målet. Hur mycket har ni gått upp och hur har ni gjort för att gå ner alla kilon?
 
Nu är det dags att sova, hoppas på att lite sömn kan få igång en förlossning ;)
Puss&Kram
 
Innan jag åkte till mamms igår!
 
Jag och Melody tog en siesta mammas säng ;)

Kommentarer:

1 Martina :) :

skriven

Upp 13 kilo med båda ner 15 kilo efter båda inom 3 månader ;) amma och stressa is The think ;)

Svar: Amma ska jag men stressa? :P
Pernilla Persson

2 Emma:

skriven

Jag är i 26+5 idag och för några veckor sedan när jag var hos BM så hade jag inte gått upp någonting :) sen har jag ju redan en hög startvikt. Men det känns ändå bra!

Svar: Sålänge BM inte säger att hon är orolig är ju det jätte bra :)
Pernilla Persson

3 Johanna Mikkola:

skriven

fin du är Pernilla! nu får lilla Marley allt ta och titta ut tycker jag :-)

Svar: Jadu, haha det tycker jag oxå! :)
Pernilla Persson

Kommentera här: