Intensiv inskolning?

Igår pratade jag med förskolan som Melody ska börja på den 12 mars och då frågade jag hur dom brukar göra vid inskolningar. Jag fick till svar att dom kör intensiva inskolningar på 2veckor, första veckan är man där 5 dagar 5 tim/dag, andra veckan lämnar man barnet på dagiset och går hem men man måste vara på standby typ.. Med andra ord så är inskolningen egentligen bara en vecka. Jag personligen vet att Melody har lite svårt för nya människor så jag undrar om detta verkligen kommer att funka. Är det inte lite väl kort tid?
 
Hur har det varit när era barn inskolats?
 

Kommentarer:

1 Rebecca West:

skriven

Oj de va ändå länge. Vi hade tre dagar bara..

Svar: Jasså? Hmm jag tyckte detta kändes kort, men 3 dagar??
Pernilla Persson

2 Madde:

skriven

Allt hänger på hur ens barn reagerar på att vara där. 2 v brukar alla dagis säga men man skolar aldrig in så länge, men 5 timmar var lite väl maffigt. När jag skolade in barna var vi på dagis max 2 timmar om dagen i 3 dagar eller nått. Lycka till iallafall

Svar: Fast andra veckan är det meningen att lämna henne där och jag går hem men jag måste va tillgänglig.. men tillgänglig är man väl alltid som förälder? :/
Pernilla Persson

3 Angelica:

skriven

Hon är ju bara för söt :)

Kommentera här: