Mölndal..

Japp här ligger man på mölndal, inte för att förlossningen är igång utan för att jag fått en latensfas som heter duga, latensfasen är det man går in i innan själva förlossningen börjar, vissa märker inte ens av den (vilket jag inte gjorde med Melody) och för vissa är det jätte jobbigt. Just nu har jag sammandragningar och värkar i ett och har haft det i flera dagar. Inte kunnat sova på varken nätterna eller dagarna pga detta därav är jag nu inlagd på förlossningen på Mölndal för en sovdos samt smärtlindring. Sovdosen är alltså sömnmedecin och smärtlindringen blev en morfinspruta i benet. Så förhoppningsvis så får jag en massa sömn i natt. 
 
Men för mig är inte detta det jobbigaste, lilla Melody är hemma och sover med pappa, första gången hon sover ifrån mig och det känns så jäkla tufft. Men samtidigt så känner jag att jag verkligen måste tavara på denna natten så jag imon kan åka hem och vara en glad mamma som orkar leka med min prinessa.
 
Puss&Kram
p.s Nu håller jag på att decka och mummla
pga sömntsbletten och morfinet. Får helt enket uppdatera bättre imorgon.
 
 
Mätte värkar och Marleys hjärtrytm
 
Märket efter morfinsprutan :/

Kommentarer:

1 Rebecka:

skriven

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Kommentera här: