Amma mina barn..

Jadu ammnig... sicken skit det är att sluta med det rent ut sagt! Jag är en person som verkligen älskar att amma, enda sen jag såg min mamma amma min lillasyster (jag var då 14 år) har jag allrid tyckt att det ser så mysigt ut. Jag liksom såg fram emot att amma Melody under hela graviditeten, det var nog en av de sakerna jag både tyckte var viktigast men även såg fram emot väldigt mycket. Så jag har varit otroligt lycklig att ammningen funkade så bra dom de gjort med Melody.

Men folk runt om mig har varit på mig om att sluta amma eftersom Marley snart kommer. Men varför ska jag sluta pga det? Melody ammas ca 2-3 gånger/dygn, varför skulle jag inte kunna fortsätta? Hon mår ju bra av det, hon får en speciell närhet som inte kan ersättas med flaska och dessutom tror jg att det är väldigt bra för hennes imunförsvar och DESSUTOM är jag en person som mår väldigt bra av att amma, så varför inte liksom?

Hur som helst, nu har JAG bestämmt mig för att sluta ammsa Melody ändå INTE för att folk tjatat/tjatar utan ENBART för att Melody börjat bitas när hon ammas.. Och det gott folk kan jag lova, det gör ONT! Så nu har jag inte ammat Melody sen igår morse, det känns sjukt jobbigt och jag saknar det redan som f*n!! Så jag ammde alltså henne i 13 månader och 6 dagar ♥

Jag dömmer ingen som väljer att inte amma men det är något jag verkligen kan rekomendera ♥

Kommentera här: