Beräknad förlossning idag ♥

Idag är dagen äntligen här, dagen då Marley är beräknad ♥
Men tyvärr verkar han trivas på inne i mammas mage och vill ligga kvar i värmen. Massa förvärkar, ryggont, tryck neråt, illamående osv, ja allt som kan tyda på förlossning är ett faktum just nu men ändå ingen bäbis.. Igår var en eftermiddag från helvetet, hade så ont så jag vagga fram och tillbaka, soffläge och alvedon, NU är förlossningen igång sa jag till Kia! I 2-3 timmar va jag som i en dimma i princip sen bara avtog det, inte gjorde det saken lättare att Melody va dålig och mammig, så självklart mitt i allt så skulle hon bara klänga på mig, men men det avtog ju och återgick till det "normala" så jag gissar på att han ligger kvar där ett par dagar, hade ju varit så häftigt att föda på exakta BF dagen då det bara är 5% av sveriges kvinnor som föder just på den beräknade dagen. 
 
Trots att ingen bäbis tittat ut känner jag mig på bra humör, Melody är feberfri och jag har varit på MVC idag och allt såg tipp topp ut! så när Melody vaknat får det bli en liten pulkatur tror jag.
 
Håll tummarna att det snart sätter igång!
Föresten.. behöver jag tala om att jag FORTFARANDE ibte packat BB-väskan eller skrivit ut mitt förlossningsbrev? SLARVPOTTA!
 
Puss&Kram
 
 

Kommentera här: