Exakt 3 veckor till BF!

Ja, precis som rubriken beskriver det, nu är det bara tre veckor kvar till BF! Det börjar alltså närma sig på allvar nu..
Kan inte påstå att jag är direkt nervös inför själva förlossningen, är nog mer nervös för att jag inte kan kontrollera allt det praktiska.. Ska Melody behöva se mamma ha värkar hemma? Kommer min mamma hinna hit och hämta mig eller blir det ambulans? Tänk om allt går för fort och jag inte hinner in till förlossningen? Tänk om inte allt går lika bra och fort som förra förlossningen?  Åååh alla dessa jäkla tankar gör ju att min hjärna går på högvarv...
 
Men det jag ändå tänker på mest är att min man inte kan vara med på förlossningen :'( det är verkligen surt! Vi har nämligen inte lärt Melody att vara ifrån oss, speciellt inte mig, så Kia måste alltså vara hemma med henne. Även om jag själv oxå tycker att det bästa för Melody är att vara hemma med pappa så känns det jäkligt jobbigt att vi är två som har skapat detta barn men bara den ena kan vara med när han kommer till världen. Eftersom det är såpass jobbigt för mig kan jag inte ens föreställa mig hur det känns för Kia att inte vara med. Men jag får tänka positivt, han kommer ju dit sen med Melody!
 
Nu har jag iaf fått tummen ur och skrivit mitt förlossningsbrev, men BB-väskan är fortfarande inte packad.. Det var jag klar med i typ v.32 med Melody haha. Äh varför stressa när man kan ta det som det kommer? Marleys säng är nu bäddad i alla fall och i helgen kommer mina bröder hit och ska hjälpa oss att möblera om lite så det blir praktiskt med båda barnen.
 
Min lilla docka är fortfarande sjuk och har det jobbigt med tänderna så idag blir det slappdag med Kia och min lillebror Max ♥
 
Marley's säng ♥
 
Sjuka Melody ♥
 
Puss&Kram♥

Kommentera här: