Flera dagar!

Nu var det flera dagar sedan jag skrev, har helt enkelt inte haft varken tiden eller orken för att skriva, men mycket har hänt!! Mitt senaste inlägg handlade ju om att lära Melody sova i egen säng..

Jag skrev, skam den som ger sig.. Fasen, skam på mig jag har gett mig! Andra natten bar jag över henne också och igår så la jag henne faktiskt i vår säng direkt av flera anledningar. Men jag ska fortsätta idag med att lägga henne i alla fall för att sova middag i sin egna säng. För om jag ska vara ärlig så tror jag att när hon väl kommit in i att sova själv kommer hon sova bättre om nätterna än vad hon gör bredvid mig.

Igår var jag och Melody hos min mamma hela dagen och lekte, Melody älskar att vara där och leka med mormor och moster dessutom så tycker jag att det är så skönt när någon annan kan springa efter mitt lilla yrvärder i några timmar så jag kan koppla av. Min bror var även där med sin tjej och deras lille son som är drygt en månad gammal bara, självklart var man ju tvungen att hålla lillsnutten, det tyckte Melody INTE om. Då skulle hon självklart ligga i mammas famn, jag tror hon hade kunnat bestiga berg i den situationen bara för att få ligga där Lukas låg haha, charmunge!

Efter ett par timmar kröp jag och Melody ner i mammas säng och sov middag och helt ärligt, finns det något mysigare än att lägga sig på sin mammas kudde och känna lukten av sin barndom? Nopp, jag älskar den känslan!

När vi väl var hemma vid 21:30 fick Melody äta lite mat med pappa och sen lägga sig. Jag och Kia kurade ihop oss i ett hörn av soffan och kollade på en dokumentär, mitt i dokumentären hände nåt som jag väntat på länge.. Jag fick värkar i ryggen och du vet "down there" så tänkte jag shit är det dags nu? Jag sa till Kia att det börjar göra ONT, ringde min mamma och varnade henne med men näjag vaa inte ärlig om hur obt det faktiskt gjorde, då hade dom ju bara velat att vi skulle åka in så jag vankade lite fram o tillbaka i lägenheten innan jag kröp ner i sängen bredvid Melody, tog kanske en kvart så deckade jag. Melody vaknade till vid fyra och då hade jag fortfarande ganska ont "down there" men ryggen var mycket bättre. FALSKT ALARM! Ingen förlossning ännu :/

Så idag blir det bara att ta det lugnt, kanske gå ut och leka lite i snön med Melody och handla lite sen ska vi bara mysa för hela slanten!

Ja juste, igår när vi var hemma hos min mamma kom en vän, Maria förbi med en stor sopsäck med massa kläder till Marley från storlek 50-86, kläderna såg helt oanvända ut dessutom! Hur tackar man för något sådant??

Nu ska jag njuta lite av tystnaden när Melody sover men ni får alla ha en toppen dag!
 

Tagen igår, så idag är det bara 13 dagar kvar.. det närmar sig!

Dockan blev trött av att leka hos mormor!
 
Puss&Kram

Kommentarer:

1 Andréa - Mamma till Chanel :

skriven

Så söt hon är lilla tjejen ♡
hoppas bebis kommer snart :D

Svar: Tack ♥♥Ja nu hoppas jag han tittar ut snart, är ganska tungt och jobbigt nu faktiskt :/
Men men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! ♥
Pernilla Persson

2 Rebecka:

skriven

Det var så mysigt att ses, Melody har blivit så stor & fått så långt hår!! (: Man kan inget annat än att älska den tjejen! ♥ ♥ ♥

Svar: Jaa nu börjar håret växa på :)hon är go hon :)
Pernilla Persson

3 Angelica:

skriven

Hoppas att du haft en riktigt härlig helg. Det har jag, super lugn o skön. Ja de var riktigt länge sen. Allt bra med er alla? När är beräknad födsel? Kön? All lycka till er. Ska lägga mig nu, natti!

Svar: Ja det var länge sedan nu.. vi väntar en liten pojk nu den 31 januari. Så det är inte långt kvar :) Kram
Pernilla Persson

Kommentera här: