Skam den som ger sig!

Igår la jag Melody i hennes egna säng (för natten) och hon tyckte väl att det var lite si sådär... Hon bökade runt, grät lite, slogs, nöps och bet mig men till slut efter bara ca 40 min somnade hon gott, så 20:15 gick jag ur sovrummet stolt som attan!
 
Hon vaknade till några gånger, det räckte att ge henne nappen så sussade hon vidare så sött. Kl 22:00 gick jag in för att lägga mig, det äe först då jag inser att jag faktiskt ska sova utan Melody för första gången sen hon föddes, tårarna rann och jag ligger o vänder mig fram till ca 24:00 och då vaknar Melody, jag nästan flyger ur sängen och hämtar min lilla docka till vår säng. Nu kunde jag äntligen somna och dessutom med ett leende på läpparna! 
 
Sömnen varade dock inte länge.. kl 04:00 tyckte Melody att det var dags att stiga upp, zombiemamman kliver upp och går ut och leker med Melody i vardagsrummet fram till 07:00....... Jaja, jag får väl en lång sovmorgon tänker jag men icke! Melody ville gå upp kl 09:00 igen.. Så ja idag har jag varit en riktig bittermamma!
 
Men men skam den som ger sig, idag gick vi igenom samma läggningprocedur igen dock tog de 50 min att lägga henne idag. Men nu sover hon där och har bara vaknat efter nappen två gånger. Så vi får väl se hur det blir för mig när jag väl går och lägger mig. 
 
Till något helt annat, jag har börjat få så mycket sammandragningar och det har börjat att trycka på nedåt och nu under kvällen har jag även börjat få ONT i ryggen. Kan det vara att jag burit Melody för mycket? Eller kan det vara för att jag burit tvätt till och från tvättstugan idag? Är det förvärkar (vet inte hur det känns eftersom Melody föddes för tidigt)? Eller börjar det närma sig nu? Om jag ska vara ärlig så hoppas jag verkligen att det börjar närma sig för jag är sååå trött på att vara gravid nu.. Jaja den som lever får väl se vad som händer :)
 
Nu ska jag kolla vidare på Efterlyst och sen ska jag krypa ner i sängen! Puss&Kram

Kommentera här: