Tabu känslor!

Till och börja med vill jag bara säga att jag älskar båda mina barn högt över öronen och jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig den kärleksfulla känslan av att ha två barn, mina barn, mitt egna kött och blod! 
 
Men var det något man fick höra innan man fick barn så var det att det var la lite tufft då o då men för det mesta så var det bara guld och gröna skogar.
 
Ja jo för det mesta är det faktiskt guld och gröna skogar men för att inte låta allt för negativ ska jag säga,  JÄVLAR i min själ vad det kan vara jobbigt, frustrerande, tröttsamt att vara förälder.
Det ständiga tjatet, nej Melody så får du INTE göra... Åh Marley har du bajsat för tredje gången på 10 min... Mmm vad skönt det är att ligga vaken 3 timmar mitt i natten för att ett eller båda barnen ligger och är otröstliga... Den där känslan av att inte kunna duscha/gå på toa när man vill... Eller om man precis städat lägenheten och när man kommer tillbaka till det första rummet så ser det likadant ut som innan.... För att inte tala om när Melody ibte får som hon vill, oh loooord vilka tårar, skrik och kasta sig på golvet man får då...
 
Ja ni förstår mig säkert, det är jobbigt och tufft att ha barn! Men alla dom här sakerna hör man aldrig folk säga, ne det kan ju uppfattas som om man inte trivs i föräldrarollen. Men vet ni vad? Det ÄR helt okej att tycka att barnen är jobbiga! Ingen är en perfekt förälder men framför allt så är man inte mer än en minniska med känslor och behov.
 
Som sagt, jag älskar mina barn och jag skulle inte för en sekund i världen byta ut dom mot något, behövde bara skriva av mig lite om tankar jag käbnt det senaste.
 
 
 
ha en underbar kväll ♥♥

Kommentarer:

1 Anni:

skriven

Kan inte annat än skriva under på allt du sa! Periodvis är det skitjobbigt rent ut sagt, men kärleken är obetalbar :)

Svar: Precis, verkligen obetalbar!♥
Pernilla Persson

2 Morsan:

skriven

Så är det, och värre blir det... 😜

Svar: Förmodligen... tur man har sin familj, inte alla som har det så...
Pernilla Persson

3 Memso:

skriven

Oh. Du skrämmer upp mig mer och mer ;) haha skämt åsido. Men kanske är det lite jobbigare och mer ansträngande att Melody och Marley är så nära i åldrar?? :) jag vill nog vänta minst 3 år innan vi skaffar etr syskon till knodden i magen ;) ♡

Svar: Det är jobbigt även om man bara har ett barn, men varenda kväll när man lägger sig så har man glömt hur jobbigt det är, man kollar på sitt/sina barn och inser vilka fantastiskt underbara knoddar man har. :)
Pernilla Persson

Kommentera här: