Vad min blogg är!?

Ja vad är min blogg egentligen?? Från början var det mer för att jag behövde få ur mig alla känslor jag behövde få ur mig som nybliven mamma till Melody men av någon anledning så bara rann det ur sanden och jag tog upp bloggandet i december förra året igen, denna gången var det också för att jag behövde skriva av mig men även för att jag senare ska kunna gå tillbaka och se vad jag gjorde för X antal månader-år sedan. Men min grundtanke är fortfarande att skriva mest om mitt liv som mamma och mina barn men självklart precis som de flesta bloggare är det ju alltid trevligt med lite läsare och kommentarer, dock inte vilka kommentarer som helst.......
 
Nu undrar ni, jaha varför ska vi bry oss om detta!? Jo det ska jag tala om. Jag har flera gånger fått kommentarer ifrån läsare som varit i min mening ganska negativa men häromdagen fick jag en som faktiskt inte bara var negativ utan den var kränkande mot mig, min sambo, mina barn och min mamma.
 
Peraonen i fråga som kommenterat var konstigt nog (läs feg nog)  annonym, fake mail och namn så tyvärr vet jag inte vem du är ÄN! Han/hon skriver att det var bra jobbat utav mig att döpa min son efter en knarkare, nej min kära vän Marley är döpt efter en man med bra mycket mer egenskaper än att röka på, hans grymmt sköna musik och Marley betyder dessutom leende på jamicanska. Så nu hoppas jag vi rett ut det om namnet.
 
Samma person ifrågasatte vart barnena pappa är, jo han bor med oss, visst både jag och Kia (framför allt jag) har ett hett temprament så visst blir det lite tjaffs hit o dit, men vadå de har väll alla? Men i det stora hela så är vi ett lyckligt par. Kia tar hand om barnen, byter bajsblöjor, tar dom på nätterna, lagar mat varje dag, duschar dom, leker osv osv. ni vet allt det där som förväntas av en förälder.. Men min blogg handlar liksom inte om mitt kärleksliv och hur mitt och Kias förhållande rullar på,, precis som jag skrev tidigare så skriver jag om mitt liv som mamma och om mina barn.
 
Sen så skrev samma person även en ganska allvarlig sak om min mamma..... Eftersom detta är min blogg och inte mammas så tänker jag inte outa vad personen skrev men det var faktiskt ganska allvarligt påstående om min mammas privatliv.
 
Det är för mig helt obegripligt hur du som anonym (feg) läsare kan sitta och skriva ner dessa saker och skicka det till mig men inte ens vågar stå för vem du är.
Visst jag förstår väl också att alla inte tycker likadant som mig och som bloggare får man väl tåla vissa saker förmodar jag. Men nu har jag i vilket fall fått förklarat varför Kia inte nämns i varenda inlägg (vilket inte gör att han inte är en del av vår vardag).
 
Så nu hoppas jag att i fortsättningen om någon har något mindre positivt att säga så kan man hålla sig till sanning och även våga stå för vem man är.
 
Ha en bra kväll, nattinatt! ♥
 
 
 

Kommentarer:

1 Memso:

skriven

Men fy. Aldrig kul att få kränkande kommentarer. Hoppas att ni kan spåra ip-adressen ♡

2 Morsan:

skriven

Bra skrivet!

3 Rocky:

skriven

Ta aldrig åt dig Pernilla ! I mina unga dar oavsett idiot åsikter jag hade. Så har jag alltid tyckt om eran familj och låt inte idioten vinna genom att du tar åt dig. Ni är bättre än så :)

Svar: Tack Rocky!
Pernilla Persson

4 Jenna:

skriven

Ne vad tråkigt med folk som inte kan bete sig. Försök o inte bry dig om dom blogga på bara. Finns alltid idioter i denna världen. Heja dig. Ska följa din blogg. Hade en annan blogg innan men tog bort den. Så i min blogg nu finns bara ett inlägg just nu haha :) ska skriva lite mer. Hoppas du får en bra dag kram

Svar: Skit tråkigt men får väl hoppas att personen i fråga fick svar på sin kommwntar i detta inlägg! Ska absolut kika in på din blogg :) ha en toppen dag!
Pernilla Persson

5 Emma - På Smällen!:

skriven

Hej! Den personen som skrev det där till dig är med all säkerhet bara avundsjuk. Jag skulle tro att det är nån du känner som helt enkelt inte kan släppa dig och låta dig leva ditt liv ifred. Jag har också varit med och många påhopp, men tack gode gud så har jag ingen återkommande påhoppare! Undrar bor du också på Hisingen? / Emma - PåSmällen http://pasmallen.nu

Svar: Ja förmodligen är det så.. har lite misstankar om vem det kan va men som min mamma alltid sagt, dårars tal besvaras med tystnad ;)
Ja jag bor på hisingen, du med? :)
Pernilla Persson

Kommentera här: